Konya’da Okulun Tek Öğrencisi İlayda Karnesini Aldı!

Konya’nın Ilgın ilçesinde, tüm Türkiye’nin yüreğini ısıtan ve eğitim lojistiğinde eşine az rastlanır bir karne heyecanı yaşandı. Taşımalı eğitim sistemi yerine köyünde eğitim görmesi kararlaştırılan ve okulun tek öğrencisi olan 3'üncü sınıf öğrencisi İlayda Kozlu, 2025-2026 eğitim-öğretim yılını başarıyla tamamlayarak karnesine kavuştu. Kendisi gibi okulun tek görevlisi olan fedakar öğretmeni, İlayda'ya karnesini verirken gözyaşlarını tutamadı ve duygusal anlar yaşandı.

Konya’nın Ilgın ilçesinde, tüm Türkiye’nin yüreğini ısıtan ve eğitim lojistiğinde eşine az rastlanır bir karne heyecanı yaşandı. Taşımalı eğitim sistemi yerine köyünde eğitim görmesi kararlaştırılan ve okulun tek öğrencisi olan 3'üncü sınıf öğrencisi İlayda Kozlu, 2025-2026 eğitim-öğretim yılını başarıyla tamamlayarak karnesine kavuştu. Kendisi gibi okulun tek görevlisi olan fedakar öğretmeni, İlayda'ya karnesini verirken gözyaşlarını tutamadı ve duygusal anlar yaşandı.

Anlamlı olay, Konya'nın Ilgın ilçesine bağlı Gökçeyurt Mahallesi'nde bulunan Şehit Mustafa Kozlu İlkokulu'nda gerçekleşti. Mahalledeki nüfus lojistiği ve öğrenci yetersizliği nedeniyle okulda eğitim gören tek çocuk olan İlayda Kozlu, yıl boyunca derslerini hiç aksatmadan okul yolunu tuttu.

Okulun tek öğretmeni olan Muhammed Bağ ise her sabah sadece tek bir öğrencisi için okul kapısını açtı, sobasını yaktı ve tahtanın başına geçerek müfredatı harfiyen uyguladı. Bütün bir yılı baş başa, adeta özel ders konseptinde geçiren öğretmen ve öğrenci, eğitim maratonunun son gününde okul bahçesinde kendi karne törenlerini düzenledi.

Karne teslim anında öğrencisine sarılarak duygusal bir konuşma yapan fedakar öğretmen Muhammed Bağ, bu durumun Türkiye genelinde çok nadir bir tablo olduğunu vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

"Bu yıl ülkemizde ender rastlanan bir eğitim tablosuna birlikte tanıklık ettik. Bir öğretmen ve bir öğrencili koca bir okulda, tüm zorluklara rağmen eğitim-öğretim yılımızı harika bir şekilde tamamladık. Sen de yıl boyunca çok büyük bir azimle çalıştın, derslerinde üstün başarılar gösterdin ve en önemlisi hiç devamsızlık yapmadın. Bu güzel ve anlamlı başarılarının karşılığı olan takdir dolu karneni sana büyük bir gurur ve mutlulukla takdim ediyorum."

Tek Öğrencili Okulun Karne Kartı:
- İl / İlçe: Konya - Ilgın İlçesi, Gökçeyurt Mahallesi
- Okul Adı: Şehit Mustafa Kozlu İlkokulu
- Okulun Tek Öğretmeni: Muhammed Bağ
- Okulun Tek Öğrencisi: İlayda Kozlu (3. Sınıf)
- Başarı Durumu: Sıfır devamsızlık, tüm notlar "Hepsi çok iyi".
- Önemli Detay: Türkiye'de eşine az rastlanan "birebir" okul modeli.

Öğretmeninin elinden karnesini ve başarı belgesini alan küçük İlayda, notlarını tek tek inceledikten sonra büyük bir coşkuyla "Hepsi çok iyi" diyerek sevincini sınıf duvarlarında yankılattı. Okulda arkadaşı olmadığı için teneffüsleri de öğretmeniyle eğitici oyunlar oynayarak geçiren İlayda, yaz tatilinde bol bol kitap okuyacağını söyledi.

Törenin sonunda öğretmen Muhammed Bağ ve öğrencisi İlayda, bu tarihi ve sevgi dolu eğitim yılını ölümsüzleştirmek adına boş sınıfta ve okul tabelasının önünde hatıra fotoğrafı çektirdi. Sosyal medyada paylaşılan bu görüntüler, Konya başta olmak üzere tüm Türkiye'de takdir topladı.

#Konya #Ilgın #Gökçeyurt #KarneHeyecanı #TekÖğrenci #İlaydaKozlu #MuhammedBağ #ŞehitMustafaKozluİlkokulu #Sondakika #KonyaHaberleri #Eğitim #KarneGünü #FedakarÖğretmen #İlkokul

Bu bir Ali İhsan Belen haberidir.

Benzer Videolar